خانه آموزش آموزش در ورزش ۷ مورد از برترین مزایای ورزش برای سلامت روان

۷ مورد از برترین مزایای ورزش برای سلامت روان

2 ثانیه خوانده شده
0
0
11
سلامت روان ، ورزش برای سلامت روان ، کاهش استرس ، کاهش اضطراب ، ورزش کردن ، تناسب اندام

قطعاً می دانید که ورزش ها برای سلامت جسمی شما مفید هستند. اما خبرهای خوب دیگری نیز وجود دارند. در سال های اخیر، دانشمندان با انجام پژوهش هایی دریافته اند که شرکت کردن در فعالیت های ورزشی می تواند به طور مثبت سلامت روان شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در این مطلب از اسپرتان با ما همراه باشید .

ورزش کردن حالات روحی شما را بهبود می بخشد

سلامت روان ، ورزش برای سلامت روان ، کاهش استرس ، کاهش اضطراب ، ورزش کردن ، تناسب اندام

آیا می خواهید سرشار از آرامش و شادی شوید؟ در فعالیت های فیزیکی شرکت کنید. خواه شما به تنهایی ورزش کنید، در باشگاهی ثبت نام کنید و یا به پیاده روی بروید، فعالیت فیزیکی در مواد شیمیایی موجود در ذهن شما تغییراتی ایجاد می کند و باعث می شود احساس آرامش و شادی داشته باشید. شرکت در ورزش های گروهی این شانس را به شما می دهد تا در چالشی رضایت بخش شرکت کنید و همچنین به تناسب اندام دست یابید. ورزش کردن همچنین دارای مزایای اجتماعی است زیرا به شما این اجازه را می دهد تا در محیطی اجتماعی با دوستان و هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید.

ورزش کردن قدرت تمرکز شما را بهبود می بخشد

سلامت روان ، ورزش برای سلامت روان ، کاهش استرس ، کاهش اضطراب ، ورزش کردن ، تناسب اندام

یکی از مزایای ورزش تقویت قدرت تمرکز است. انجام فعالیت های فیزیکی به طور منظم به شما کمک می کنند تا مهارت های اصلی ذهن خود را متناسب با سن خود حفظ کنید. این موارد شامل تفکر منطقی، یادگیری و داشتن قضاوت های عالی می باشد. پژوهش ها نشان می دهند که انجام فعالیت هایی که ترکیبی از ورزش های هوازی و تقویت عضلات هستند به طور قابل توجهی در تقویت سلامت ذهنی شما مؤثر می باشند. شرکت در این نوع فعالیت ها برای ۳ تا ۵ بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه برای سلامت ذهن شما مفید می باشد.

کاهش استرس و افسردگی از مزایای ورزش

وقتی شما از لحاظ فیزیکی فعال باشید. ذهن شما از عوامل استرس زای روزانه دوری می کند. این امر به شما کمک می کند تا از افکار منفی دوری کنید. ورزش کردن سطح هورمون های استرس موجود در بدن شما را کاهش می دهد و همزمان شروع به تولید اندورفین می کند. اندورفین ها مواد طبیعی هستند که به کاهش هورمون های استرس و افسردگی کمک قابل توجهی می کنند. پس از انجام ورزش های سخت اندورفین ها به شما کمک می کنند تا احساس آرامش و شادی کنید. متخصصین عقیده دارند که به پژوهش های کیفی بیشتری برای تعیین رابطه بین ورزش و افسردگی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:چگونه ورزش به کاهش افسردگی کمک می کند!

مزایای ورزش و تنظیم عادات خواب شما

مراکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها شرکت در ورزش ها را به عنوان روش سالم برای حفظ تناسب اندام توصیه می کنند. ورزش های انفرادی مثل دو، دوچرخه سواری و کشتی به طور قابل توجهی روش هایی مؤثر برای سوزاندن کالری و یا ساخت ماهیچه ها هستند. حفظ دامنه وزن متناسب و توصیه شده احتمال ابتلا به دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

ورزش اعتماد به نفس شما را تقویت می کند

یکی از مزایای ورزش تقویت اعتماد به نفس است. تمرین کردن به طور منظم با انجام ورزش ها اعتماد به نفس شما را بهبود بخشیده و آن را تقویت می کند. از آنجا که قدرت، مهارت و استقامت شما از طریق ورزش کردن افزایش می یابد، تصویر شما از خودتان بهبود می یابد. با بازسازی نیرو و انرژی که از طریق انجام فعالیت های فیزیکی به دست می آید، احتمال موفقیت شما در زمینه های ورزشی نیز افزایش می یابد.

مزایای ورزش و تقویت ویژگی های رهبری

ورزش های تیمی مثل فوتبال، بیسبال و بسکتبال زمینه های رشد ویژگی های رهبری هستند. از آنجا که برای آموزش، سعی کردن، برنده شدن یا باختن در کنار هم فرصتی ارائه می دهد. افرادی که در ورزش ها شرکت می کنند یکی از مزایای ورزش این است که به طور طبیعی به استفاده از تفکر تیمی در کارهایشان و در موقعیت های اجتماعی تمایل دارند. تفکر تیمی در طول زمان باعث تقویت ویژگی های رهبری می شود.

مزایای ورزش برای کودکان

سلامت روان ، ورزش برای سلامت روان ، کاهش استرس ، کاهش اضطراب ، ورزش کردن ، تناسب اندام

کودکان می توانند با انجام ورزش به مزایای ورزش که بزرگ‌ترها با آن دست می یابند بهره ببرند. بزرگترین تفاوت این است که وقتی بچه ها شرکت در ورزش ها را از سن کودکی آغاز می کنند، احتمال فعال ماندن آن ها نسبت به بزرگترها بیشتر است. همین منبع بیان می کند که شرکت در ورزش های تیمی عملکرد علمی کودکان را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث مشارکت بیشتر آن ها در فعالیت های پس از مدرسه می شود.

بیشتر بخوانید:نقش ورزش در رشد کودکان

به خاطر داشته باشید

برخی از ورزش های گروهی خاص از جمله ورزشهای رزمی و …  باعث آسیب دیدگی فرد می شوند. اغلب آسیب دیدگی های گزارش شده از انجام ورزش ها شامل پیچ خوردگی، کوفتگی عضلات و شکستگی می باشد.

اگر مراقبت های پزشکی صحیح ارائه شود اکثر آسیب دیدگی های ورزشی به طور کامل بهبود می یابند. اگرچه، برخی از آسیب ها مثل آسیب ذهنی و ضربه های ناگهانی ممکن است به ورزشکار ضررهای دائم و مادام العمر وارد کند. در جامعه ورزشی ضربات ناگهانی توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند زیرا پیشامد آن ها افزایش یافته است.

“آسیب به سر به صورت مکرر می تواند مزایای ورزش را معکوس کند و باعث افسردگی، کاهش عملکرد ادراکی و تمایل به خودکشی می شود.”

آسم ایجاد شده بر اثر ورزش شرایط گزارش شده دیگری از ورزشکاران می باشد. اگر چند بار در هفته در ورزش شرکت کردید و علائم آسم در شما پدیدار شد، توجه کردن به آن مهم خواهد بود. از دکتر یا متخصص آموزش خود در رابطه با تمرین های تنفسی سؤال کنید و آن ها را تمرین کنید. آن ها ممکن است در پیش گیری از آسم مزمن به شما کمک کنند. دکتر شما ممکن است توصیه کند قبل از ورزش دارو مصرف کنید که به کاهش علائم آسم نیز کمک خواهد کرد.

توصیه میکنیم ببینید : حرکات ورزشی

صحبت های پایانی

مزایای ورزش بسیار می باشند از جمله مزایایی که برای کودکان شما دارند می توان به ارتباط مستحکم آن با سلامت روان و شادی و البته اندورفین که آن ها تولید می کنند اشاره کرد. دلایل زیادی برای شرکت در ورزش وجود دارد یکی از آن ها را انتخاب کرده و ورزش خود را شروع کنید.

قبل از آغاز هر فعالیت ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. مطمئن شوید که قلب شما به اندازه کافی برای ورزش های قدرتی سالم است. احتمال آسیب جدی و آسم ایجاد شده براثر ورزش را به خاطر داشته باشید. اگرچه شرکت دربرخی ورزش ها خطرات زیادی دارند، ولی برخی از آن ها نسبت به دیگران امن تر هستند. اگر نگران آسیب دیدگی هستید، ورزش های کم خطر مثل شنا را در نظر بگیرید.

 

گردآوری و تدوین : واحد سبک زندگی اسپرتان

 

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده سردبیر سبک زندگی
بارگذاری بیشتر در آموزش در ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی کنید

نحوه بهبود بخشیدن به مهارت های اجتماعی

۸ توصیه ای که از ۲۵۰۰ سال پیش یک منبع کاملاً معتبر، چیزی که گزارش شده است را بیان میکند. ن…