خانه آموزش آموزش در سلامت ۲۱ نکته اساس برای بیماری دیابت

۲۱ نکته اساس برای بیماری دیابت

0 ثانیه خوانده شده
0
0
161
بیماری دیابت ، اسپرتان ، دیابت، کنترل قند خون

در این مطلب از اسپرتان ۲۱ نکته مهم برای حفظ سلامتی و کنترل قند خون بیماری دیابت آورده شده .

  1. سعی کنید روزانه از تمام گروه های مواد غذایی طبق هرم غذایی و به مقادیر لازم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :رژیم غذایی دیابتی براساس هرم غذایی

  1. سعی کنید غذاهای متنوع مصرف نمایید تا مواد معدنی و ویتامین ها به مقدار کافی به بدنتان برسد.
  2. به اندازه کافی مواد نشاسته ای، میوه و سبزی، ماست و شیر مصرف نمایید.
  3. گنجاندن سبزی ها و میوه های تازه به مقدار کافی در غذای روزانه را فراموش نکنید.
  4. به هنگام طبخ غذا از نمک کمتری استفاده نمایید و پس از طبخ نیز نمک به غذا اضافه ننمایید.
  5. برای طعم دادن به غذا از گیاهان معطر و ادویه فاقد نمک استفاده کنید.
  6. به جای سس مایونز از سرکه، آب لیمو و آبغوره استفاده نمایید.
  7. حتی الامکان از مصرف غذاهای کنسرو شده خودداری نمایید (کنسروها عموما حاوی مقادیر زیاد نمک هستند).
  8. سعی کنید مواد نشاسته ای پرچرب و سرخ شده مانند چیپس و شیرینی را کمتر مصرف نمایید..
  9. به جای سرخ کردن مواد غذایی با کباب کردن، آب پز کردن و تنوری کردن آنها، دریافت چربی را کاهش دهید.
  10. مصرف فیبر را افزایش دهید.
  11. برچسب های روی مواد غذایی را بخوانید.
  12. وعده های غذایی را به ۶ وعده (۳ وعده غذایی اصلی و ۳ میان وعده) تقسیم نمایید و هیچ یک از وعده های غذایی را حذف ننمایید.
  13. وعده های غذایی را در ساعات معین میل نمایید چرا که غذا خوردن منظم در تنظیم قند خون اثر زیادی داشته و از افت قند خون نیز جلوگیری می نماید.
  14. روزانه از مواد پروتئینی نیز استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید :رژیم غذایی دیابتی :چگونه می توان دیابت خود را کنترل کرد؟

  1. در هر وعده غذایی باید سعی کنید که حداقل از هر ۳ گروه غذایی مختلف استفاده نمایید. برای مثال ساندویچ تخم مرغ که در آن گوجه فرنگی، کاهو و جعفری استفاده شده باشد.
  2. مصرف هفتگی تخم مرغ را محدود کنید. (حداکثر هفته ای ۲ بار)
  3. به هنگام مصرف روغن، هیچ گاه روغن را در ظرف سرازیر نکنید.
  4. روزانه ۶-۸ لیوان مایعات بدون شیرینی بخورید.
  5. سعی کنید وزن مطلوب خود را حفظ نمایید.
  6. مغزهای گردو، بادام و … در گروه چربی ها قرار می گیرند و هر واحد آنها برابر ۲ قاشق غذاخوری است.

گردآوری و تدوین : واحد سلامت اسپرتان

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده کارشناس پزشکی و تغذیه
بارگذاری بیشتر در آموزش در سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی کنید

بیماری آلزایمر با ورزش قابل تحمل تر می شود

اگر تشخیص داده شده که شما بیماری آلزایمر یا زوال عقل دارید ، هیچ دلیلی برای ترک ورزش مورد …