خانه ورزش ها آفرود کنترل لغزش در آفرود

کنترل لغزش در آفرود

اگر در حال رانندگی در سطح لغزنده هستید، باید انتظار داشته باشید که گه گاهی دچار لغزش شوید. کنترل لغزش یک مهارت مهم برای یک استاد برای اطمینان از ایمنی هنگام ورود به یک مسیر ناهموار آفرود است. با این مطلب از اسپرتان همراه باشید .

چندین نوع لغزش قابل انتظار وجود دارد:

  • رانندگی در سربالایی
  • رانندگی در سراشیبی
  • رانندگی در شیب جانبی
  • رانندگی در سطح تخت

قوانین اولیه

  • وحشت زده نشود (گفتن آن آسان است)
  • ترمز یا کلاچ را نزنید
  • از تکنیک‌های زیر برای بازیابی استفاده کنید

🔶 بیشتر بخوانید : مقدمه‌ای بر آفرود

کنترل لغزش در سربالایی

هنگام مواجهه با شیب لغزنده یا سطح شیب دار، این احتمال وجود دارد که اگر چرخ ها به سمت جلو بچرخند، خودرو شروع به عقبگرد می‌کند. این انتظار می‌رود این مسأله هر چند دقیقه یک بار اتفاق بیافتد و مجدداً حرکت از سر گرفته می‌شود، اما اگر حرکت ماشین به سمت عقب تداوم داشته باشد، لازم است :

۱٫ ترمز و کلاچ را با هم فشار دهید – این کار به طور موقت چرخ‌ها را قفل میکند که به شما اجازه می‌دهد دنده معکوس بگیرید.

۲٫ دنده معکوس را انتخاب کنید.

۳٫ کلاچ را رها کنید (در یک وسیله نقلیه دنده‌ای) و ترمز بگیرید.

۴٫ اجازه دهید ترمز گرفتن در پایین سطح شیب دار به شما یک فرصت دوباره بدهد.

۵٫ جهت چرخ‌ها را مستقیم نگه دارید تا از لغزش‌های جانبی جلوگیری شود.

کنترل لغزش در سراشیبی

هنگامی که به سمت پایین حرکت می‌کنید، کنترل لغزش در جهت جلو، دشوار است. اولین واکنش غریزی ترمز گرفتن است، اما این کار به ندرت به شما کمک می‌کند، زیرا ممکن است باعث قفل شدن چرخ‌ها شود (مانع این می‌شود که بتوانید ماشین را کنترل کنید). اگر در سطح شیب دار رانندگی می‌کنید با ترمز کردن کنترل چرخ‌ها را از دست می‌دهید. سعی کنید به جای توقف کردن موانع را دور بزنید، این کار معمولاً ایمن‌تر است.

🔴همچنین بخوانید : سیستم‌های نقلیه چهار چرخ متحرک

کنترل لغزش در شیب جانبی

اگر چاره‌ای به جز رانندگی در یک شیب جانبی ندارید، با دنده‌ی سنگین و تا حد امکان آهسته رانندگی کنید. گاهی اوقات لغزش اجتناب ناپذیر است و از دست دادن کنترل به طور موقت وجود خواهد داشت. برای برطرف شدن این وضعیت، نیاز به دنده‌ی سنگین دارید تا از گرانش کمک بگیرید:

۱٫ ترمز یا کلاچ را فشار ندهید – این ممکن است اولین حرکت غریزی شما باشد، اما تنها باعث قفل شدن چرخ‌ها می‌شود و یا نیروی محرکه را آزاد می‌کند.

۲٫ تلاش کنید قسمت سنگین خودرو را به سمت پایین شیب هدایت کنید.

۳٫ با استفاده از یک ترمز ملایم سعی کنید حرکت را کنترل کنید.

۴٫ وقتی که ماشین به سمت پایین حرکت می‎کند، اطمینان حاصل کنید که گاز را رها کرده و ترمز کنید، زیرا ترمز کمک می‌کند با سرعت کمتری از سطح شیب دار پایین بروید.

افرود ، کنترل لغزش

روش درست برای کنترل لغزش در شیب جانبی

گردآوری و تدوین : واحد ورزش اسپرتان

  • کنترل لغزش در آفرود

    اگر در حال رانندگی در سطح لغزنده هستید، باید انتظار داشته باشید که گه گاهی دچار لغزش شوید.…
  • آفرود در ماسه ، آفرود در تپه ، آفرود در گل و لای ، آفرود ، واژگان آفرود، نکات آفرود

    مقدمه‌ای بر آفرود

    اگر شما قصد خرید یک ماشین با قابلیت آفرود را دارید، تویوتا در جهان بیراهه نوردی افسانه است…
  • آفرود با موتور ، مسیر آفرود

    ۱۶ نکته‌ی برتر برای آفرود با موتورسیکلت

    من به تازگی از یک سفر خاکی حماسی آفرود برگشتم. اما، به جای خسته کردن شما با جزئیات در مورد…
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده سردبیر ورزشی
بارگذاری بیشتر در آفرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی کنید

انتخاب کمپ مناسب

جایی که چادر می‌زنید. در پایان یک روز طولانی از پیاده روی، هیچ چیز آرامش بخش‌تر از راه اند…