خانه آموزش نکاتی برای خوابیدن در کمپ

نکاتی برای خوابیدن در کمپ

خوابیدن در کمپ ، کیسه خواب

کمپ زدن فرصت منحصر به فردی در اختیار ما می گذارد تا از زرق و برق دنیای مدرن فاصله گرفته و به دامان طبیعت برویم. این بدان معنا نیست که استراحت و خوابیدن در کمپ را از دست بدهیم. با تجهیزات و آماده سازی مناسب می توان به راحتی خوابید و از آسمان های پر ستاره دار و کمپ هوای تازه لذت برد. با این مطلب از اسپرتان همراه باشید .

تجهیزات خواب برای محیط باز

خوابیدن در کمپ ، کیسه خواب

چگونه می توان خواب آرام در فضای باز داشت؟ شروع خوب این است که تجهیزات مناسب داشته باشید.

کیسه خواب: کیسه خوابی با رده مناسب حرارتی مخصوص مقصدتان انتخاب کنید.انتخاب درست میتواند خوابیدن در کمپ را برای شما لذت بخش نماید.

کیسه های کمپینگ خودرو معمولا پهن تر هستند، فضای بیشتری دارند (مناسب برای راحتی)، اما کمترین کارایی برای حفظ حرارت بدن دارند (در شبهای بیش از حد مرطوب مناسب نیستند). برخی از سبک های مستطیلی را می توان به عنوان یک تخت در شبهای معتدل تر استفاده کرد.

کیسه های قابل حمل ، گرم تر و به شکل مومی شکل هستند و معمولا وزن آنها سبک تر است. بسیاری از آنها با پر غاز یا اردک پر می شوند .

بیشتر بخوانید : نکات مهم در مراقبت از کیسه خواب

پد خواب: سه نوع پد خواب مخصوص خوابیدن در کمپ وجود دارد – خود متورم، هوا و فوم سلول دربسته. در هنگام کمپینگ در خودرو، وزن مشکل ساز نیست، بنابراین شما می توانید از پد با ضخامت بیشتر، پهن تر و یا تشک به راحتی لذت ببرید. در مورد کمپینگ در فضای باز که ماشین همراه ندارید ، وزن بسیار اهمیت دارد، پد بالشتک بسیار سبک و یا پد “سلول بسته” می تواند انتخاب مطلوب شما باشد.

بالش: یکی از خانه بیاورید یا از یک بالشتک کوچک فوم یا بالشتک های هوا استفاده کنید. برخی از کیسه های خواب یک جیب برای نگه داشتن یک بالش یا لباس، مانند کت زمستانی یا ژاکت پشمی دارند.

ماسک چشمی و گوش گیر: ماسک های چشمی مخصصوصا در هنگام کمپ در ارتفاعات شمالی در تابستان و یا در کمپ هایی با نور محیط مفید هستند. گوش گیر ها صدا را مسدود کرده و باعث می شوند تا صدای خروپف دوستتان در چاد و یا خشش بوته هارا نشنوید .

آماده شدن برای خواب

خوابیدن در کمپ ، کیسه خواب

ساماندهی کمپ خود و به ویژه تنظیم چادر و جای خواب را قبل از تاریکی، انجام دهید چرا که به شما آرامش می دهد و موجب می شوددر زمان خوابیدن در کمپ از شب لذت ببرید. این امر به تنهایی می تواند به یک خواب شبانه راحت کمک کند. البته چند راهنمایی دیگر نیز وجود دارد:

یک محل مناسب برای چادر( خوابیدن در کمپ ) انتخاب کنید: گام اول این است که اطمینان حاصل کنید که چادر خود را بر روی یک سطح صاف و با دوام قرار داده و آن را از چوب ها، سنگ ولاخ ها پاک کرده اید .

بهتر است بخوانید : چادر زدن در طبیعت برای مبتدیان

یک چراغ را دم دست نگه دارید: کمپ کنندگان اغلب شگفت زده می شوند که چقدر شب در فضای باز، تاریک بنظر می رسد. یک لامپ سقفی یا یک چراغ قوه را در دسترس نگه دارید.یک لامپ LED کوچک داخل چادر خود قرار دهید ، که بتوانید به محض آماده شدن برای بستر، آن را روشن کنید. در حال حاضر، برخی از چادرها با چراغ های تعبیه شده LED با نور ملایم عرضه می شوند.

کارهای روزمره را تکرار کنید. اگر مسواک زدن دندان، کار آخرتا قبل از خواب است، همان کار را در کمپ نیز انجام دهید (فاصله زیادی از کمپ را با مسواک طی کنید). کارهای روزمره احساس عادی بودن در محیط جدید را به شما می دهد. یک وسیله خواب آشنا از خانه اغلب موجب اطمینان خاطر کودکان می شود.

تمام مواد غذایی و لوازم آرایشی نظیر عطر را به طور امن در خارج از چادر خود ذخیره کنید. قوانین ذخیره سازی غذا در پارک های مختلف فرق می کند و اگر شما با کوله پشتی هستید،قوانین را بشناسید و طبق آنها عمل کنید. مراقب باشید که با مواد غذایی یا سطل زباله کثیف نشوید. اگر در جایی که خرس ها حضور دارند کمپ زده اید ،با لباس هایی که ممکن است بوی مواد غذایی را جذب کند، نخوابید.

لباس خشک بپوشید. لباسهای کثیف یا عرق کرده را در آورید. لباس خواب خوب در کمپ شامل لباس زیر، تمیز و بلند است، به علاوه جوراب تمیز.

قبل از اینکه  سراغ کیسه خواب خود بروید، از پوشیدن لباس زیاد اجتناب کنید. استفاده از لباس های بزرگ در داخل یک کیسه می تواند توانایی کیفی بدن برای دفع حرارت را کاهش دهد. در عوض، لباس های اینچنینی از قبیل ژاکت را بر روی قسمت بیرونی کیسه خواب به منظور عایق کردن قرار دهید.

دو بار قبل از خوابیدن به دستشویی بروید. برخی از مسافران، به ویژه زنان، توصیه می کنند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از خواب، و سپس دوباره بلافاصله قبل از ورود به کیسه خواب خود بهترین زمان دستشویی است. به این ترتیب نیازی به بیدار شدن در نیمه شب نیست.

برای پیاده روی در نیمه شب آماده باشید! محض احتیاط قبل از دراز کشیدن، یک جفت صندل و یا کفش را در نزدیکی درب چادر خود قرار دهید و به یاد داشته باشید که چراغ قوه را کجا گذاشتید.

تشنگی: اگر معمولا شبها تشنه می شوید، بطری آب را در کنار کیسه خواب خود نگه دارید.

بیشتر بخوانید : روش‌های تصفیه آب در طبیعت گردی و کوهنوردی

صداهای شب: برخی از مسافرین ناآشنا، با اضطراب به هر صدای کوچک بیرون از چادر گوش می دهند. شنیدن صدای جغد فوق العاده است اما اگر تصور کنید صدای خرس بوده چندان هم جالب نیست. به یاد داشته باشید که حیوانات کوچک می توانند در شب صدای ترسناک داشته باشند، بنابراین سعی کنید خونسرد باشید. اگر مواد غذایی خود را به درستی قرار داده اید، مشکلی نخواهید داشت؛ البته در صورت لزوم می تواند از گوش گیر استفاده کنید صدای جریان یک رودخانه می تواند به آرامی شما را به خواب ببرد، البته اگر خوش شانس باشید و در نزدیکی شما باشد.

چگونه در طول شب گرم بمانیم؟

خوابیدن در کمپ ، کیسه خواب

در شبهای گرم و ملایم، ممکن است حتی نیازی به بستن کیسه خواب خود نداشته نباشید. اغلب مسافران در هنگام خوابیدن در کمپ فقط پای خود را داخل کیسه می گذارند و کیسه را روی خود می کشند. اگر انتظار یک شب گرم را دارید، یک ملافه یا یک پتو سبک از خانه بیاورید. این تمام آن چیزی است که نیاز دارید.

برای کمپینگ در هوای سرد( خوابیدن در کمپ ) و یا اگر به طور کلی خواب آلودگی دارید، این نکات به گرم شدن شما کمک می کند:

توصیه میکنیم بخوانید : اصول کمپینگ در زمستان- بخش اول

  • خوردن غذا یا میان وعده سبک قبل از خواب. فرایند هضم داخلی شما را گرم می کند، که باعث گرمایی می شود که نیاز داریدو باعث می گردد  راحت بخوابید.
  • یک نوشیدنی گرم و غیر الکلی قبل از رفتن در کیسه خواب ، بنوشید. (الکل منجر به انبساط رگ های خونی و از دست دادن گرما می شود.)

توصیه میکنیم بخوانید : مصرف الکل در ارتفاعات کوهستان خطرناک است

  • یک نرمش کوچک قبل از دراز کشیدن انجام دهید. خیلی زیاد نه، چون ممکن است عرق کرده و یا هوشیار شوید. نشستن بر روی کیسه خواب، یک راه آسان برای گرم کردن شما و کیسه تان است.
  • یادآوری می کنیم لباس زیر و جوراب های تمیز و خشک  بپوشید. اگر گردن شما زیاد دچار گرفتگی می شود، یک شال گردن نرم بپوشید
  • اگر اولین بار در کیسه خواب جای می گیرید، یک کلاه پشمی گرم بپوشید. اگر هنگام شب بیش از حد گرم شد، می توانید به راحتی آن را دربیاورید.
  • کلاه کیسه خواب را روی سر خود بکشید، حتی اگر کلاه پوشیده بودید. در دمای زیرصفر، شاید بخواهید تنها فضا برای بینی و دهان خود باقی بگذارید
  • پد فوم بسته سلولی زیر پد معمولی خواب خود برای عایق بیشتر اضافه کنید.
  • لباس های خشک را در داخل کیسه خواب قرار دهید تا فضاهای خالی را پر کند، این کار همچنین ناحیه ای که بدن شما می بایست گرم کند کاهش می دهد.
  • بطری آب گرم را نزدیک به هسته بدن خود بگذارید، زیرا هسته اصلی شما منطقه اصلی حرارت بدن شما است. برای گرم کردن سریعتر، سعی کنید آن را کنار شریان های استخوانی (بین پاها) قرار دهید.

گردآوری و تدوین : واحد ورزش اسپرتان

بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط سردبیر ورزشی
بارگذاری بیشتر در آموزش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

نحوه ی استفاده از کرامپون

فرقی نمی کند بخواهید به قله ی کوه بزرگی برسید یا هنگام کوهنوردی در ارتفاع زیاد از میدان بر…